abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 september 2005 @ 08:02:24 #1
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_30748785
He-le-maal de weg kwijt...
quote:
GroenLinks wil het rijden op diesel zo duur maken dat automobilisten alleen nog in benzineauto's willen rijden. De partij hoopt hiermee de uitstoot van fijnstof en stikstofdioxide terug te dringen.

Het ontmoedigen van dieselrijders is een van de maatregelen die de partij voorstelt om de luchtkwaliteit te verbeteren. Als de voorstellen worden aangenomen, verwacht GroenLinks dat alleen vrachtauto's op diesel blijven rijden.

Daarnaast wil GroenLinks op alle snelwegen een maximumsnelheid van honderd kilometer per uur invoeren en voor huidige dieselrijders een roetfilter voor 80 procent vergoeden. Wie relatief weinig rijdt in een schone auto gaat er financieel op vooruit.

De maatregelen scoren voor het milieu veel beter dan de plannen van het kabinet, blijkt uit een berekening van het Milieu- en Natuurplanbureau. Zo daalt de concentratie fijnstof na vijf jaar met 25 tot 30 procent. Dat is dubbel zoveel als in de kabinetsplannen. De uitstoot van stikstofdioxide daalt nog spectaculairder.

"Dit is het pakket maatregelen waar mensen met luchtwegklachten op wachten", zegt Tweede-Kamerlid Wijnand Duyvendak van GroenLinks.

De invoering van een kilometerheffing in 2008 en een hogere dieselaccijns verbeteren de luchtkwaliteit aanzienlijk en leveren jaarlijks een miljard euro op.
Totaal geschift. Je leeft echt op een andere planeet als je denkt dat dit een uitvoerbaar iets is. Je gooit je hele transportsector in het ravijn, er komt geen schip meer naar Rotterdam, omdat de goederen niet meer vervoerd kunnen worden, je veroorzaakt files van hier tot Shanghai als je al bestaande dieselauto's 100 laat rijden waar de rest 120 mag en ik denk zelfs, dat het juridisch niet kan.

Ik mag hopen, dat ze dit stokpaardje vooral vasthouden tot de komende verkiezingen, dan zijn we naast D66 ook van GL af in de Kamer.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_30748842
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
He-le-maal de weg kwijt...

Totaal geschift. Je leeft echt op een andere planeet als je denkt dat dit een uitvoerbaar iets is. Je gooit je hele transportsector in het ravijn, er komt geen schip meer naar Rotterdam, omdat de goederen niet meer vervoerd kunnen worden, je veroorzaakt files van hier tot Shanghai als je al bestaande dieselauto's 100 laat rijden waar de rest 120 mag en ik denk zelfs, dat het juridisch niet kan.

Ik mag hopen, dat ze dit stokpaardje vooral vasthouden tot de komende verkiezingen, dan zijn we naast D66 ook van GL af in de Kamer.
GL stemmers hebben toch geen auto?

Volstrekt wereldvreemd plan. Willen ze dan ook alle Duitse toeristen die met hun dieselauto’s hierheen komen weren?

Gansje Halsema maakt zichzelf weer eens volstrekt belachelijk.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  dinsdag 20 september 2005 @ 08:28:11 #3
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_30748973
100km/u

  dinsdag 20 september 2005 @ 08:30:41 #4
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_30748997
Het wordt eens tijd dat men Groen Links en al die andere groene linkse pauperclubs uitband. Stelletje smerige hersenloze kut hippie's.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_30749055
Een weinig goed doordachte uitspraak, hier gaat de kiezer GroenLinks op afstraffen!
pi_30749058
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
... je veroorzaakt files van hier tot Shanghai als je al bestaande dieselauto's 100 laat rijden waar de rest 120 mag en ik denk zelfs, dat het juridisch niet kan...
Anders lees je het even goed
Het gaat om een totale maximumsnelheid van 100 km/h, en niet alleen voor diesels. Ik ben een absolute voorstander om in Nederland de maximumsnelheid gedurende de spitstijden drastisch te verlagen. Het is of minder snel rijden of het is stilstaan. Stilstaan is al helemaal funest.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
  dinsdag 20 september 2005 @ 08:37:58 #7
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_30749091
Maxiumsnelheid moeten ze afschaffen, als het druk is rijdt men vanzelf al langzamer.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_30749101
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:37 schreef Kadesh het volgende:
Maxiumsnelheid moeten ze afschaffen, als het druk is rijdt men vanzelf al langzamer.
Kennelijk niet he . Als je stilstaan "langzamer rijden " noemt.
Je moet pas oversteken als er niets aankomt.
pi_30749165
Laat ze die kutbussen afschaffen in de "autovrije" binnensteden!! Niet te harden als je daar achter zit met je fiets, en zo'n 20 jaar oude dieselmotor is gruwelijk schadelijk!
En busstations: een van de meest vervuilde gebieden van het land! Daar staan heel veel mensen, lange tijd, zeer giftige gassen in te ademen! Met de auto gaan is stukken gezonder.
censuur :O
  dinsdag 20 september 2005 @ 08:50:39 #10
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_30749268
Overigens is al een paar maanden bekend dat Rijkswaterstaat files creëert (!) op bepaalde plaatsen om andere plaatsen te laten doorstromen.
Veel files zijn ook het gevolg van waardeloze planning. Voorbeeld:
De Moerdijkbrug. Tot een half jaar geleden was men bezig aan de A16 ivm de HSL. Heeft jaren geduurd. Eindelijk was hij klaar en de files voor de Moerdijk verdwenen. 4 maanden later gaat men werken aan de Moerdijk, en daar zijn de files weer. Was er nou niet 1 genie bij RWS die op het idee kwam om dat tegelijk met het andere werk te doen?
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_30749284
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:43 schreef RemcoDelft het volgende:
En busstations: een van de meest vervuilde gebieden van het land! Daar staan heel veel mensen, lange tijd, zeer giftige gassen in te ademen! Met de auto gaan is stukken gezonder.
Ja, laat al die mensen die met de bus gaan maar met de auto gaan, eens kijken hoe jij dan door de stad gaat fietsen

De maximumsnelheid mag inderdaad in de spits wel naar 100 toe, maar niet continue. Of dieselauto's zoveel schadelijker zijn weet ik niet, als dit inderdaad het geval is vind ik het een prima plan om ze af te schaffen.
  dinsdag 20 september 2005 @ 08:53:20 #12
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_30749303
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:51 schreef harlingen het volgende:

De maximumsnelheid mag inderdaad in de spits wel naar 100 toe, maar niet continue. Of dieselauto's zoveel schadelijker zijn weet ik niet, als dit inderdaad het geval is vind ik het een prima plan om ze af te schaffen.
Moderne diesels (vanaf ca 2000) zijn veel schoner dan vroeger. Veel diesles zijn zelfs schoner dan grote benzinemotoren.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_30749324
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:35 schreef ikwilookwatzeggen het volgende:
Een weinig goed doordachte uitspraak, hier gaat de kiezer GroenLinks op afstraffen!
Inderdaad, onder welke steen zijn ze vandaan gekropen?

Diesel rijden is allang niet interessant meer tenzij je ontzettend veel kilometers per jaar rijdt. Ik haal het er nog steeds uit maar veel eurotjes scheelt het niet meer. Denkt men er misschien niet bij na dat ik 3 keer zoveel wegenbelasting betaal voor mijn dieseltje dan iemand met dezelfde auto in benzine uitvoering? Weet je dat ik ook 1.05 betaal voor 1 liter diesel? Dat ik dus vind, dat de veel rijder sowieso al genoeg 'gestraft wordt'.

En 100km per uur.. heel Nederland wil zonder maximum snelheid verder Nogmaals, onder welke steen hebben ze gezeten.
Trotse mamma :)
pi_30749351
Zijn er wel vrachtwagens die op benzine lopen

Ik geloof dat vrachtwagens niet alleen op diesel rijden, omdat het qua prijs goedkoper is, maar ook omdat dieselmotoren op lagere toeren al een hogere kracht kunnen leveren
pi_30749397
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:56 schreef Keiichi het volgende:
Zijn er wel vrachtwagens die op benzine lopen

Ik geloof dat vrachtwagens niet alleen op diesel rijden, omdat het qua prijs goedkoper is, maar ook omdat dieselmotoren op lagere toeren al een hogere kracht kunnen leveren
Moeten we maar een dikke amerikaan kopen als truck. Daar rijden ze meestal nog op benzine
  dinsdag 20 september 2005 @ 09:02:11 #16
9471 JaJoah
Leck mich am Arsch
pi_30749428
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:56 schreef Keiichi het volgende:
Zijn er wel vrachtwagens die op benzine lopen

Ik geloof dat vrachtwagens niet alleen op diesel rijden, omdat het qua prijs goedkoper is, maar ook omdat dieselmotoren op lagere toeren al een hogere kracht kunnen leveren
en anders lees je ff
quote:
Als de voorstellen worden aangenomen, verwacht GroenLinks dat alleen vrachtauto's op diesel blijven rijden.
Tis nog vroeg .... koffie ?
ik kom uit limburg! en ben er godverdomme trots op!
pi_30749443
Wel lachen! Doordat de overheid benzine de laatste 30 jaar als melkkoe heeft gebruikt en iedereen die wat km's reed een diesel heeft doen kopen, en ze dus zelf verantwoordelijk zijn voor het grote aantal dieselauto's wil groen links ze nu maar gaan verbieden.
pi_30749464
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:35 schreef Allantois het volgende:

[..]

Anders lees je het even goed
Het gaat om een totale maximumsnelheid van 100 km/h, en niet alleen voor diesels. Ik ben een absolute voorstander om in Nederland de maximumsnelheid gedurende de spitstijden drastisch te verlagen. Het is of minder snel rijden of het is stilstaan. Stilstaan is al helemaal funest.
Er is geen enkel bewijs dat verlaging van de maximumsnelheid een betere doorstroming tot gevolg heeft. Sterker nog, in de huidige 80 km zones (o.a. de A13 bij Rotterdam) is het aantal files juist verdubbeld sinds de invoering daarvan.

Als de weg vol is, is de weg vol. Mensen rijden dan vanzelf langzamer, daar is echt geen wet voor nodig. En op een gegeven moment is de weg zo vol, dat er een file ontstaat. Kwestie van vraag en aanbod.
Big dick.
pi_30749515
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 09:04 schreef HassieBassie het volgende:

[..]

Er is geen enkel bewijs dat verlaging van de maximumsnelheid een betere doorstroming tot gevolg heeft. Sterker nog, in de huidige 80 km zones (o.a. de A13 bij Rotterdam) is het aantal files juist verdubbeld sinds de invoering daarvan.
Gek he, als de aanvoerwegen een maximimsnelheid kennen van 120 km/u.....
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 20 september 2005 @ 09:07:12 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_30749531
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 09:06 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Gek he, als de aanvoerwegen een maximimsnelheid kennen van 120 km/u.....
Wat niet waar is. De A4 vanaf Leiden is 100, evenals de A20 vanuit Gouda en HvH.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_30749538
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:56 schreef Keiichi het volgende:
Zijn er wel vrachtwagens die op benzine lopen

Ik geloof dat vrachtwagens niet alleen op diesel rijden, omdat het qua prijs goedkoper is, maar ook omdat dieselmotoren op lagere toeren al een hogere kracht kunnen leveren
Mijn opa had net na WOII een vrachtwagen van het merk Mack en die liep op benzine.
pi_30749539
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 08:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je gooit je hele transportsector in het ravijn, er komt geen schip meer naar Rotterdam, omdat de goederen niet meer vervoerd kunnen worden.
Volgens mij gaat dit over personenauto's, niet over vrachtwagens. Dan is het nog steeds niet een wereldplan naar mijn idee, maar dan kan ik het idee al wat meer begrijpen.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_30749544
Help het MKB en de transportwereld maar nog verder naar de klote ja.
Goed plan

Damnit, wanneer kappen ze nou eens met het terugdringen van het autoverkeer en stoppen ze al die miljoenen euro's die al die auto's opleveren niet eens een keer in de ontwikkeling van auto's die geen schadelijke stoffen uitstoten (electrisch, waterstof, biobrandstof i don't care waar mijn wagen op rijdt) Als er dalijk allemaal milieuvriendelijke auto's zijn wat dan? Dan zitten we met al die achterlijke maatregelen die genomen zijn omwille van het milieu, kruip je daar met je electrisch aangedreven auto met 50 over de snelweg omdat dat 20 jaar geleden zo was ingevoerd.
@ groenlinks, gore hypocriete boomknuffelaars dat het zijn

(en nee ik rij niet eens diesel, kun je nagaan)


Bovendien vervuilen vrachtwagens VEEEEEEEEEEEEL meer dan personenwagens.
Wat verbruikt een dieselvrachtwagen? 1 op 5 is helemaal zo raar niet en dan ook nog eens al die roetuitstoot waar je half door vergast wordt.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_30749547
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 09:07 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat niet waar is. De A4 vanaf Leiden is 100, evenals de A20 vanuit Gouda en HvH.
De A13 is 120 en die sluit direct aan.(en daar staan de grootste files)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  dinsdag 20 september 2005 @ 09:08:17 #25
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_30749559
quote:
Op dinsdag 20 september 2005 09:07 schreef Sack_Blabbath het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dit over personenauto's, niet over vrachtwagens. Dan is het nog steeds niet een wereldplan naar mijn idee, maar dan kan ik het idee al wat meer begrijpen.
Ja, en ze willen de dieselprijs skyhigh maken. Dus ook voor vrachtwagens.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')